SFI

Svenska för invandrare (SFI) Du kan välja att läsa SFI på flera olika sätt i olika tempo och inom olika yrkesinriktningar. Här hittar du våra SFI utbildningar.

Om SFI – svenska för invandrare
Du kan lära dig svenska (SFI) på Botkyrka vuxenutbildning. Undervisningen sker hos Botkyrka vuxenutbildning i Tumba

SFI – yrkesinriktad
Du kan lära dig svenska (SFI) inriktad mot olika branscher.

Svenska för akademiker och yrkesutbildade (SFX)
Svenska för akademiker och för dig med yrkeserfarenhet. Syftet är att förkorta tiden till arbete eller företagande.

Svenska för Entreprenörer (SFE)
Svenska för Entreprenörer för dig som vill starta och driva företag i Sverige.

Svenska med inriktning park och trädgård
Kursen riktar sig till dig som är intresserad av en framtid inom park- och trädgårdsskötsel. Du läser svenska och fyra olika gymnasiala kurser på temat park- och trädgård.

Samhällsorientering
Samhällsorientering är en kurs om det svenska samhället, för dig som är ny i Sverige.

Antagning och överklagan
Urvalet görs utifrån nationella lagar och regler där den med lägst utbildningsbakgrund har företräde.

Betyg
Få ett slutbetyg, beställ betyg, vad krävs för en gymnasieexamen, få utländska betyg bedömda och översatta.

Ansök här

Kontakta SFI