SFI med yrkesinriktning

Studera svenska med yrkesinriktning för att få kunskaper om och förståelse för ett visst yrkesområde.

Du som är intresserad av ett yrke har möjlighet att studera svenska och samtidigt lära dig om ett yrke. Det innebär att du studerar Sfi och får samtidigt inblick i begrepp och ord som förekommer inom ett visst arbetsområde. Inom yrkesspåren kan du studera nivåerna Sfi C, D och SVA grund. Du har även möjlighet att praktisera. Nedan ser du vilka yrkesspår vi erbjuder:

Barn och fritid: Kursen SFI/SVA Barn och fritid är till dig som vill studera svenska och samtidigt lära dig hur barn- och fritidsbranschen fungerar. Du har även möjlighet att praktisera.

Vård och omsorg: Kursen SFI/SVA Vård och omsorg är till dig som vill studera svenska och samtidigt lära dig hur vård- och omsorgsbranschen fungerar. Du har även möjlighet till att praktisera när du studerar denna kurs.

Botkyrka vuxenutbildning ansvarar för att erbjuda ovan utbildningar och finns på Gröndalsvägen 20 i Tumba.

För ansökan eller frågor, kontakta:

sfi.yrke@botkyrka.se