Botkyrka vuxenutbildning byter administrativt system i juni 2021

Den ansökningssida som idag används för att söka vuxenutbildning i Botkyrka kommun, kommer att stängas ner från och med den 7 juni 2021. En ny ansökningssida kommer att öppna den 14 juni 2021.

Sista dagen att skicka in ansökan för SFI är den 2 juni, och sista dagen att söka utbildning på grundläggande eller gymnasial nivå är den 6 juni.

Du som redan har sökt en utbildning, eller skickat in en ansökan för en kurs som startar i höst, kommer inte beröras av övergången, din ansökan finns kvar och kommer att behandlas.

Från och med den 14 juni 2021, kommer det återigen vara möjligt att söka till SFI och gymnasiala kurser med start i september, oktober, november samt till grundläggande kurser med start i oktober.

Nya ansökningssidan hittar du här:
botkyrka.alvis.se